søndag den 14. september 2014

En hyrdehundedag

Dagen efter DM skulle jeg hjælpe Katarina med at mønstre deres lam, så det gav mulighed for at aktivere Coby og Ludo lidt mere, efter en lidt lang dag for dem til DM.

Så jeg havde dem ude skiftevis, så de kunne sidde ved mig og se "fåre tv" mens jeg var skriver til mønstringen. Og det var lige noget for dem. Ludo skulle dog lige se dem lidt på afstand inden hun bestemte sig for at de var ret spændende.

Efter mønstringen havde jeg hundene inde i folden enkeltvis og i snor.

Coby synes det var meget spændende, både fårene og det fårene havde efterladt ;)

Jeg var spændt på hvad Ludo ville sige til det, men hun tændte heldigvis også på dem, hun  var også ret interesseret i efterladenskaberne, men når vi gik hvor der ikke lå noget i græsset, så var hun meget på og interesseret i fårene.

Dagen sluttede med en vejning af Ludo på fårevægten, 6 kg sagde den, hun vokser den bette ;)

Så status på ca 5 mdr er 6 kg og 34-35 cm.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar