tirsdag den 28. januar 2014

Årets første kurser fortsat

Så anden weekend i 2014 stod igen på kursus. Denne gang i en, for os, hel ny disciplin, dog dancing. Et kursus jeg havde glædet mig meget til. For nu er vi jo nogle stykker der har gået og leget med tanken om at lave et program i enten htm eller freestyle, så det ville blive spændende at få lidt mere kendskab til sporten, og med Anja Christiansen som underviser, så kunne det kun blive godt.

Kurset var delt op i 2 dage, lørdag var det for begyndere og søndag var så for øvede og snydebegyndere. Snydebegyndere var nogle som os, der i forvejen havde tænkt tanker og trænet øvelser, men som ikke kendte selve sporten helt endnu. Så lørdag var jeg med som observatør og søndag deltog jeg med hund.



Lørdag fik vi en super god introduktion til sporten. Vi lærte om forskellen på de 2 discipliner: HTM og freestyle. Og vi fik et godt indblik i hvad et klasse 1 program kræver, samt set nogle videoer af andres klasse 1 programmer til inspiration.
Dem der havde hund med kom til at lære et lille program som de så viste sidst på dagen. De startede med at lære de enkelte dele af programmet og fik hjælp til indlæring af de forskellige tricks, inden de tilsidst satte det sammen til et helt og flydende program. Det var imponerende så dygtige de alle blev til det på så kort tid.

Søndag havde jeg så Miki med. Vi startede dagen med hold træning, hvor vi bla lærte at fornemme musikken i forhold til vores hund, vi øvede at sætte forskellige øvelser sammen med små links der gjorde at det hele så mere flydende ud, og vi arbejdede med udnyttelse af rekvisitter. bla skulle vi sammen 2 og 2 vælge en enkelt rekvisit som vi så skulle udtænke mindst 5 tricks med. Jeg var sammen med Line og Nia og valgte et tæppe, og vi kom frem til følgende tricks: at bruge tæppet som en tyrefægters røde klud, at bruge tæppet som target for hunden hvor den skulle løbe hen og ligge sig på tæppet, at hunden kunne rulle sig ind i tæppet, at hunden kunne rulle tæppet ud, at hunden kunne trække tæppet af eller over ejeren som så lå ned, at hunden kunne bakke op på tæppet eller løbe rundt om tæppet, så der var mange muligheder.






Efter holdtræningen havde vi teori, hvor vi lærte om det at sætte et program sammen og om at fortolke musikken. Og igen så vi forskellige videoer der var med til at vise os hvad der kunne fungere rigtigt godt og også enkle videoer der kunne vise hvad der kan gå galt. Meget spændende og lærerigt.

Om eftermiddagen havde vi så individuel undervisning med Anja. Jeg havde valgt at få hjælp til mit freestyle program som jeg faktisk har gået og tænkt en del tanker om, og især hjælp til at udnytte mine rekvisitter. Vi lyttede til musikken og jeg viste lidt af starten af programmet, og så viste det sig at jeg faktisk havde for meget HTM i mit program, så starten skulle laves om, så heldigt vi fik kigget på det. Derudover snakkede vi om mine rekvisitter og hvad man feks kunne bruge dem til. Jeg havde allerede nogle idéer selv, men jeg fik rigtig mange flere idéer denne dag.

Det var en rigtig god dag, og Miki og jeg har fået nogle ting at arbejde videre med. Vi vil helt sikkert arbejde på at færdiggøre et klasse 1 freestyle program, og hvis vi er dygtige nok og bliver klar, så vil vi prøve at stille op til konkurrence med programmet til april.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar